Contact

Blog: Dag 2 en 3 Praag

August 23, 2018

Praag wat ben je mooi!

Na de lange bus reis was ik helemaal kapot en ik kon wel een douche gebruiken. Het was ongeveer 20 minuten lopen van de bushalte naar het hostel en toen was het voor mezelf en iedereen om me heen echt het beste dat ik eerste even ging douche voordat ik de stad ging verkennen.

Lang geleden was ik al eens in Praag geweest maar ik kan me er eigenlijk niets meer van herinneren. Mijn hostel lag midden in het centrum van Praag wat echt super fijn was en na een goede douche ging ik de stad verkennen. Via het oude centrum liep ik naar Prague castle, het is even een kleine klim maar dan heb je ook echt een prachtig uitzicht!

De rest van de dag heb ik rond gelopen zonder enig idee waar ik heen ging de stad heeft zoveel mooie gebouwen, straatjes, bruggetjes en parken dat je eigelijk altijd iets te zien hebt.

Aan het einde van de dag was het tijd om het lokalen eten te ontdekken waar ik stiekem de hele dag eigenlijk al naar uit keek. Na wat rondvragen kwam ik terecht bij Mlejnice, een klein restaurantje ergens achter in een steegje. Toen ik aankwam was het restaurant bijna leeg maar 10 minuten later was het restaurant vol en stond er een rij voor de deur! De hele dag door zag ik al bij andere restaurants dat er goulash werd geserveerd in brooden en ik kon natuurlijk niet anders dan dit uit te proberen! Het was echt goddelijk! Het brood was heerlijk en had een knapperig korstje en de goulash had heel veel smaak en het vlees was super mals. Echt een aanrader dus! Officieel is dit gerecht afkomstig uit Hongarije dus niet echt lokaal maar dat maakt niet uit!

Eenmaal terug in het hostel kon ik dan eindelijk weer eens een goede nacht slapen! Ik deelde mijn kamer met 8 jongens uit Engeland, 2 meiden uit geen idee waar en 1 meisje uit zuid Korea! Ik was zo moe dat ik niemand heb horen terug komen van het uitgaan haha!

De volgende ochtend ben ik om 7 uur opgestaan om naar Charles bridge te gaan overdag is het daar zo ongelofelijk druk dat het me een goed idee leek om er zo vroeg mogelijk heen te gaan! Op een paar bruidsparen na was er bijna niemand!

Na het ontbijt heb ik een fiets gehuurd en ben ik naar Vysehard citadel gefietst en hier heb ik een tijdje rondgelopen.

Na anderhalve dag Praag ontdekken zit ik alweer in de bus naar Wenen waar ik de komende twee nachten ga verblijven. Ik ben benieuwd wat voor moois Wenen te bieden heeft.

Heel veel liefs, Tessa

Please reload

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.