Contact

Dag 9 en 10: Skardin

September 1, 2018

Ik was weer heerlijk vroeg opgestaan om een rondje te lopen door het centrum en natuurlijk de dag te beginnen met een ochtend zwem in de zee! Voordat ik het wist was het alweer 10 uur en moest ik snel terug naar het hostel om uit te checken de tijd vliegt als de zon schijnt en het water blauw is.

Voordat we weer naar het strand (gras dit keer) gingen, liepen we langs de markt voor wat vers fruit en langs de bakker voor wat lekkere broodjes! Wat een geniet momentjes zijn dat toch. We hebben de hele ochtend gezwommen en lekker niks gedaan.

In de middag was het tijd om op de bus te gaan naar Skardin, het was gelukkig maar een ritje van een uur want met dit mooie weer. Tijdens de bus rit stopte we en zei de chauffeur dat we daar ben 10 minuten stil beleven at aan en eigenlijk hadden we niet echt op zitten letten maar na een minuten of 8 keek ik uit het raam en stond er Skardin centrum -> dus ik zeg tegen lyndsay we moeten er uit we zijn er haha! We hebben daar de hele tijd voor niks zitten wachten, wat een grap. Het appartement lag dichtbij de bushalte dus dat was fijn.

Toen we het centrum in liepen, liepen we tegen een fietsen verhuur aan en het leuk mij super leuk om de volgende dag krk national oark te ontdekken op de fiets dus wij fietsen gehuurd en we konden ze al gelijk mee nemen dan konden we gelijk de volgende ochtend vroeg op pad.

De volgende ochtend stonden we om 7 uur op en op onze mountainbike begonnen we aan de 19 km lange route naar Roški slap, eerlijk gezegd dacht ik dat de 19 km het totaal was van heen en terug maar het bleek 19km heen en 19 km terug te zijn waar lyndsay maar al te blij van werd haha! Eenmaal aangekomen bezochten we de grot en de waterval. Zei zeiden dat dit de grootste waterval van het park was nou het viel echt heel erg tegen. Na onze broodjes salami was het tijd om weer 19 km terug te fietsen, het was ondertussen dik 30 graden dus het was wel een uitdaging, maar we hebben het beiden gehaald!

Nu hebben we de fietsen ingeleverd en hebben we de boot naar de Skradinski buk waterval samen met 1000 toeristen haha. Maar ik snap wel waarom de waterval is zo mooi en je kan voor de waterval zwemmen echt een aanrader! We hadden wel geluk toen we de kaartjes voor het park kochten bij Roški slap want de vrouw had een beetje medelijden met ons denk ik omdat we zo ver hadden gefietst en gaf ons de studenten prijs! Scheelt weer 10 euro!

Vanavond gaan we zelf kopen om een beetje aan ons budget te denken want de afgelopen dagen waren we veel uit eten geweest maar we hebben een klein terrasje met super mooi uitzicht en mijn kook kunsten dus dat moet helemaal goed komen!

Uitzicht vanaf one terras tijdens het eten, kan erger haha!

Please reload

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.