Contact

Dag 22 en 23 Kiev

September 17, 2018

Ik kwam via de receptionisten van het hostel terecht hij Baczweski restaurant het zou blijkbaar heel bijzonder zijn om hier te ontbijten zo bijzonder zelfs dat er elke dag een rij staat. Ik wilde eigenlijk om 8 uur bij de deur staand maar ik stond uiteindelijk om 8:30 bij deur van het restaurant en er stond inderdaad een rij. Ik moest ongeveer 20 minuten wachten en toen mocht ik naar binnen. Je loopt door een lange hal en je komt uit in een overdekte  binnentuin waar een buffet staat de binnentuin is prachtig aangekleed met planten, vogelkooien en een grote vleugel waar live muziek word gespeelt. Ik kon niet geloven dat ik hier maar € 4,- euro voor betaalde! Om te beginnen staat er een glas champagne of een shot wodka en vervolgens kun je, je uitleven op het buffet.

Na het ontbijt zat ik zo vol dat ik echt even bij moest komen haha! Na een uurtje mijn tas inpakken en niks doen ben ik gaan rondlopen ik wilde graag de omgeving van de stad verkennen ik heb denk ik wel 10km gelopen de huizen veranderde van flat gebouwen naar mooie kleine huisjes met tuintjes waar mensen groentes verbouwen het was een mooie wandeling maar ik moest voor 17:30 uur terug zijn bij het hostel om mijn bagage op te halen want om 18:50 ging mijn trein vanaf het station naar Kiev!

De trein reis van Lviv naar Kiev is ongeveer 5 uur met de intercity dus voordat ik het wist was ik in Kiev. Ik kwam rond 12 uur s'a vonds aan op het station en met die reden had ik ook express een hostel geboekt dichtbij het station de straat waar het hostel aan lag was eigenlijk best wel een beetje vaag en ik wa blij toen ik in het hostel stond, dacht ik... de kamer stonk onwijs er waren 3 mensen aan het slapen waarvan 1 praten in ze slaap en 1 onwijs snurkte en ze hadden geen raam open of enige ventilatie dus ja of ik lekker had geslapen euhm nee. Ik ben de volgende ochtend gelijk uitgecheckt en ik heb mezelf een getrakteerd op een hotel nacht wat een genot was dat haha!

Na dat ik was ingecheckt in het hotel ben ik Kiev gaan ontdekken, Kiev is echt een gigantisch stad en er is veel te zien! Er is een mooi plein net fonteinen en een shoppingmal waat je onwijs veel dure merk winkels vind.

Ik struinde rond en op een gegeven moment kwam ik een grote blauwe kerk tegen echt geweldig kitsch met grote house bolle puntige torens, ik had me totaal niet ingelezen over Kiev dus ik wist niet wat ik tegen kon komen dus ik vond eigenlijk alles bijzonder haha!

Er is ook een groot park waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad en ik kwam daar net iets te laat aan om de zonsondergang te zien helaas maar ik raad het zeker aan om daar de zonsondergang te gaan bekijken!

Uiteindelijk ging ik in een lokaal restaurant eten waar ik kip Kiev bestelde en dumpling met rabbit haha ik had nog nooit rabbit gegeten en ik heb het idee dat als ik het in bet Engels schrijf het normaler is haha! Het was echt heel erg lekker, slecht he...😂 kip Kiev was ook een bijzonder gerecht het is een soort van kipfilet opgerold met een kruidige vulling maar aan een kant zit nog wel een klein stukje bot met een versiersel en op het bord lag naast een stukje paprika een halve knoflook gewoon een hele halve knoflook en ik wist niet of het de bedoeling was of ik het op moest eten haha het was erg verwarrend allemaal maar ik heb er uiteindelijk natuurlijk wel van gegeten.

Please reload

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.