Contact

Dag 33 Trans-Mongolië express

October 2, 2018

Ik ga Rusland vandaag verlaten en ik ga Mongolië in! Ik stond om 6 uur op zodat ik rustig naar het station kon lopen want om 8 uur vertrok de trein. De trein reis duurt ongeveer 23 uur dus dat is niks vergeleken bij de Trans-Siberië express haha.

Vandaag deel ik mijn cabine met een stelletje en een vrouw. Het stelletje komt uit New York en het meisje of Mongolië of Rusland ze spreekt geen Engels dus ik ben er nog niet helemaal achter.

De trein is echt een stuk luxer dan de Trans-Siberië express, we zijn gescheiden toiletten en de deuren hebben zelfs knopjes en gaan automatisch open!

We beginnen de reis met uitzicht op het Baikal meer en we rijden langs de bergen met besneeuwde toppen die ik gisteren had gezien tijdens mijn wandelingen bij het meer.

We trein reis ging gemakkelijk en de grensovergang ging ook precies op schema! Ik was wel blij dat ik mijn visum al in Irkutsk had geregeld anders had het vast allemaal net iets lastiger geweest. Ik kom helaas die nacht maar slecht slapen want we zaten in een wagon die het dichts bij de machinist zat hierdoor stonk onze wagon enorm naar uitlaatgassen. Het stelletje waarmee ik de cabine deelde maakte me wakker 5 minuten voordat we er waren het personeel had ons gewoon laten slapen en als een gek begonnen we allemaal onze spullen in te pakken. Gelukkig ben ik niks vergeten!

Er stond een taxi chauffeur op mij te wachten en bracht me naar het bus station waarvandaan ik de bus naar tsetserleg ging nemen. De bus vertrok pas om 14:00 uur dus ik had een paar uur om de omgeving van het busstation te ontdekken. Slecht nieuws er was bijna niks te zien haha.

Om 14:00 uur vertrok de bus en ik dacht dat ik om 20:00 uur in tsetserleg aan zou komen maar ik had het verkeerd gelezen en het zou pas rond 22:00 uur zijn. Maar de bus gezellig met alleen maar lokalen mensen, de man naast mij miste bijna ze hele gebit en op de t.v werd de hele weg Mongoolse muziek afgespeeld waar se mensen echt van aan het genieten waren! Soms was er ook een komiek te zien en dan lagen ze allemaal in een deuk. Ik genoot vooral van het uitzicht, de groene heuvels met zo nu en dan sneeuw en natuurlijk de yurts.

Het was donker toen ik aankwam bij tsetserleg en ik had maar een vaag idee over waar ik heen moest en Google Maps laden ook niet dus daar ging ik lopend opzoek naar het guesthouse, misschien niet heel tactisch maar ik had geen zin om een taxi te nemen. Na een half uurtje lopen stond ik dan toch echt ineens voor het guesthouse haha! Ik had een privé kamer dus ik was helemaal blij, even goed slapen!

De volgende ochtend bestelde ik het allergrootste ontbijt want wie weet wat ik de aankomende dagen voorgeschoteld ga krijgen!

Please reload

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.