Dag 38 en 39 Nog even en je kan me rollen

October 23, 2018

Ik heb weer heerlijk geslapen, ik ben echt aan het bijkomen van de afgelopen maand haha! Het was een prachtige dag de zon scheen volop en er was geen wolkje aan de lucht! Ik ging weer meehelpen met het melken van de koeien en deze keer mocht ik het ook proberen maar het was een ramp haha, er kwam bijna niks uit terwijl het bij de andere met liters tegelijk ging oké dat is overdreven maar toch.

Het ontbijt was een rijst gekookt in boter leek wel haha ik kom moddervet uit deze reis ik moet echt minstens een week groenten eten om me weer beetje gezond te voelen l. Het verklaart wel waarom iedereen hier een lekker laagje winter vet heeft.

Gister avond had ik al gezien dat ze een marmot hadden gevangen en ze het aan het schoonmaken waren en nu hadden ze het ook klaar gemaakt. Ze beleven maar aandringen dat ik het moest eten dus daar ging ik haha, het was nog lekker ook het was echt lekker zacht stoofvlees! Maar toch raar om te eten.

Na het eten gingen we weer het paard op, we waren een uurtje onderweg toen mijn gids zei lek, lek en ik dacht wat is lek? En toen begreep ik ineens dat hij lake bedoelde! Er was een klein meertje waar we even stopte om foto's te maken.

We vervolgde de weg en de sneeuw begon steeds minder te worden helaas maar dat kon ook niet anders met die velle zon. Op een gegeven moment beklommen we een heuvel en ik kon alleen maar denken ow nee we moeten dit steile stuk zo ook weer naar beneden, mag ik lopen? Maar voor ik het wist waren we boven en hadden we een prachtig uitzicht en de weg naar beneden bleek niet zo heel erg me paard zetten deze keer is niet in met een sprint.

We vervolgde de weg en kwamen bij een yurt aan en ik dacht dat we daar zouden slapen dus toen de locale 2 flessen Mongoolse vodka tevoorschijn haalde dacht ik oké ik doe gezellig mee, laatste avond waarom ook niet... maar de shots waren wel erg groot en na een lange dag paardrijden voelde ik het al snel inslaan haha! En toen ik door kreeg dat we daar niet sliepen en we het paard weer op moesten was ik er klaar mee, niet dat ik een alcohol controle verwachte onderweg maar ik vertrouw mezelf al niet nuchter op een paard moet je voorstellen met 5 shotjes wodka.

Het was gelukkig maar 20 minuten rijden en we waren bij de slaapplek. De vrouw had ook bij het wodka drinken gezeten maar ik had haar niet herkend. Heel gênant maar ze kon er wel om lachen.
Ze maakten een soort macaroni soep met geen vet vlees, ze had gezien in de andere tent dat ik niks van het vette vlees wilde eten dus dat was wel heel lief. De meeste herders hebben koeien, schapen en meestal ook paarden maar hier hebben ze alleen schapen.  Ik heb die avond ook weer een poging gewaagd om foto's te maken van de sterren maar ik ben er nog geen ster in HA Ha!

Please reload

Contact

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.