Contact

Dag 63, 64, 65 en 66

November 8, 2018

Om 11 uur moest ik me melden bij het Chinese gemeentehuis om mijn visum op te halen, 10 minuten later stond ik buiten met het nieuwe visum in mijn paspoort! Zo makkelijk!

Ik had nog de hele dag om leshan te ontdekken en natuurlijk the big Buddha te bezoeken! Ik had geen zin om de bus te nemen en daarom ging ik te voet naar de boot die naar de Buddha zou brengen. Het was iets verder dan ik dacht maar onderweg was zoveel te zien dus het maakten niet uit.

Eerst kwam ik een markt tegen en het was de meest heftige markt die ik tot nu toe heb gezien in China. Overal hingen varkens oren, stukken vet en er hing een raar luchtje. Maar desondanks was ik wel blij dat ik over de markt ben gelopen.

Na de markt ben ik langs de rivier gaan lopen, overal zaten ouden mensen te kaarten, muziek te maken of gewoon voor zich uit te staren het was echt een mooi gezicht。

Na zo'n twee uur ronddwalen door Leshan kwam ik aan bij de boot naar The big Buddha. Ik had de Buddha al vaker op tv gezien en ik wist wel dat ik het bijzonder zou gaan vinden maar toen ik het beeld zag was ik nog veel meer onder de indruk dan ik had verwacht! Het beeld is echt gigantisch! Je kunt je echt niet voorstellen hoe gigantisch het is! Wat een werk moet dat geweest zijn!

Aan het einde van de dag nam ik de bus terug naar Chengdu waar ik weer in het zelfde hostel verbleef zodat ik alles voor mijn Tibet tour kon boeken en vastleggen. Ik ben blij dat alles nu rond is en betaald zodat ik zeker weet dat ik op 2 november aan de tour kan beginnen!

Het min punt was dat ik geen idee had wat ik tot 2 november wilde gaan doen. Ik ben helemaal klaar met de grote steden, ze lijken allemaal op elkaar, met grote flats en een druk centrum. De planning was om naar xi'an te gaan om het terracotta leger te bezoeken maar de trein is super duur en om nou zoveel geld uit te geven aan iets waar ik een half uur naar kan kijken vond ik een beetje zonden. Ik besloot mijn plan compleet om te gooien en naar Dunhuang te gaan. Dunhuang is helemaal in de richting van Kazachstan. Het landschap is compleet anders het is daar namelijk woestijn!

De volgende dag boekte ik de trein tickets en omdat ik de hele tijd al in luxe reis besloot ik dat het tijd was om een keer af te zien haha! Voor de eerste nacht boekte ik een hard sleeper wat nog wel luxe is maar voor de tweede nacht boekte ik een hard seat! Dat betekend 14 uur op een bank met ze 3e...

Die avond vertrok ik om 20:30 nadat ik weer bij het vegetarische hotpot restaurant had gegeten met 2 mensen uit het hostel. Even een overdosis groenten voor de lange reis. De reis verliep soepel, de trein was super schoon (op de w.c na dan) de mensen waren super rustig en ik heb zelfs zonder oordoppen in heerlijk kunnen slapen. Toen ik wakker werd was het landschap compleet veranderd! De met bomen begroeide bergen waren veranderd in een woestijnachtig landschap met zandkleurige bergen.

Ik moest een uurtje of zeven wachten in Lanzhou op de volgende trein. Ik heb de hele dag door de stad gelopen en het leuke aan deze stad was dat het er barste van de parken! En de chizenen en parken zijn echt een gouden combinatie! Als je een ochtendje wil lachen ga dan naar een Chinees park! De mensen doen er van alles van badminton tot achteruit lopen en tegelijkertijd klappen echt super grappig! Op een gegeven moment stond ik bij het water een beetje van mijn rust te genieten toen op ongeveer 10 meter afstand een klein oud vrouwtje kwam staan en keihard begon te gillen hahaha! Later heb ik nog meer oude vrouwtjes dit zien doen zo grappig!

De stad was verder niet heel bijzonder en ik was blij dat ik na 7 uur rondlopen de trein in kon, teminsten dat dacht ik... Ik was even vergeten dat ik 14 uur lang op een hard bankje zou gaan doorbrengen..

Please reload

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.