Dag 101 en 102 iets te vieren?

December 26, 2018

Dag 101! Ik kan het niet geloven, de tijd is echt om gevlogen! Als ik terug kijk op de afgelopen 101 dagen is het zo onwerkelijk, ik heb zoveel gedaan, zoveel gezien en wat ben ik blij dat het nog niet voorbij is.

Jullie zullen wel denken waarom viert ze dag 101? Nou ik had verkeerd geteld en ik dacht dat het dag 100 was vandaag...

Om 09:15 uur stond ik bij de ambassade van India om mijn paspoort af te geven want ik wil morgen avond al met de bus naar India, ik wil echt geen minuut langer dan nodig in Kathmandu blijven, begrijp me niet verkeerd want ik vind Nepal een geweldig land en ik weet 100% zeker dat ik een keer terug kom maar Kathmandu is gewoon echt een vieze stad.

Omdat ik dacht dat het dag 100 was ging ik mezelf eens lekker trakteren op een lekkere lunch. Eigenlijk trakteer ik mezelf elke dag maar nu keek ik eens een keer niet naar de prijs haha. De rest van de dag heb ik eigenlijk niet heel veel gedaan, ik heb heel lang in het restaurant gezeten het was namelijk heel leuk, het waren allemaal lage tafels en je zat dus op de grond. Ik heb een beetje gelezen daarna wat rond gelopen opzoek naar een paar leuke souvenirs. Ik heb mezelf getrakteerd op een mooie ring en daarna ben ik weer gaan eten hahaha! Het eten dat je op de foto ziet was niet mijn luxe lunch maar dit was wel echt heel lekker! De afgelopen maanden heb ik honderde dumplings gegeten, als ik terug kijk op mijn reis zijn dumplings vanaf Oekaiene een populair gerecht en elk land heeft een speciale manier van de dumplings maken met verschillende vullingen of in een speciale soep.In Nepal noemenze ze de dumplings momo's.

De volgende dag bezocht ik de monkey tempel, het was maar een klein halfuurtje lopen van het centrum en je hebt een mooie uitzicht over de stad en de tempel was ook bijzonder om te zien en er liepen natuurlijk heel veel apen anders zou de naam monkey tempel ook niet echt logisch zijn natuurlijk. Er was een heel groot min punt, er zijn meer souvenirs shops bij de tempel dan dat er tempel is, echt zonde.

Aan het einde van de dag kon ik mijn paspoort ophalen bij de ambassade en gelukkig had ik mijn visum gekregen. Vervolgens ben ik als een gek terug gelopen naar mijn hostel om mijn backpack op te halen want ik moest een bus naar de grens zien te vinden voor 19:00 uur. Om 17:30 stond ik op het bus station en ik was serieus nog geen minuut op het busstation of ik had mijn ticket al. Reizen is zo makkelijk de tickets komen je overal aanlopen haha! Ik ben er achter dat de buschauffeurs zelf hun bussen moeten vullen in Nepal ze vragen aan iedereen die het busstation op komt lopen waar ze heen moeten, super handig! En ik blijf me telkens maar weer verbazen over hoe goed iedereen hier Engels spreekt! Ik heb tijdens mijn 3 weken Nepal 2 mensen ontmoet die geen Engels konden maar dat was beiden keren in een kleine winkeltjes ergens achter in een straatje en zelfs dan doen ze er alles aan om wel te kunnen communiceren.

De bus zat bijna helemaal vol dj's de chauffeur had goed zijn best gedaan. Elke bus in Nepal heeft een bestuurder en een hulpje. Het hulpje zorgt dat de mensen in en uit stappen en dat de bagage de bus in en uit komt zodat de chauffeur zich op zijn taak kan richtingen. Ik had gelukkig een stoel bij het raam en ik ben eigenlijk al best snel in slaap gevallen, ook al schudden en hobbelde we over de slechten wegen van Nepal.

Please reload

Contact

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.