Dag 112 & 113 The backwaters!

January 22, 2019

Op dag 112 heb ik weinig gedaan, ik was namelijk al 8 dagen ziek van mijn voedselvergiftiging en in de trein was het er natuurlijk niet echt beter op geworden. Ik besloot daarom maar naar het ziekenhuis te gaan om een dokter te bezoeken.

Het ziekenhuis gelukkig dichtbij mijn homestay en de eigenaar was zelfs zo lief om mij even te brengen. Ik weet niet of dat ik voor werd getrokken omdat ik een buitenlander ben maar ik was verbazingwekkend snel aan de beurt. De dokter was erg vriendelijk maar zijn Engels was echt slecht hij zei van alles en ik deed maar net of ik het allemaal verstond. Vervolgens moest ik mijn medicijnen ergens anders betalen en ophalen en ik denk dat ik nog geen 45 minuten later weer buiten stond. De rest van de dag heb ik lekker helemaal niks uitgevoerd.

De volgende ochtend om 8 uur ging ik weer achterop de scooter bij de eigenaar van de homestay want het was tijd voor de boot tocht waarvoor ik naar Alleppey was gekomen!

Eerst gingen we met een soort van water bus naar het huis van de gids. Hij woonde midden in de backwater (zo noemen ze dit gebied) daar kregen we een ontbijt. Een soort kleine cakes met een soort dunne curry met groenten.

Na het ontbijt stapten we in een soort kano en de rest van de dag gleden we door de kleine kanaaltjes. Het was echt prachtig! De palmbomen, de mensen de rijstvelden alles was echt onvergetelijke mooi!

Overal staan vrouwen de was te doen in de rivier en het is echt heel komisch om te zien, ze slaan namelijk met de kledingstukken keihard op een platte steen. Ik denk dat, dat alleen maar met de lokalen kleding kan...

Het was tijdens de tocht best wel warm en ik had het er erg moeilijk mee dat ik niet even het water in kon springen!
Na de tocht kregen we nog een lokalen lunch die ik met de hand mocht eten! Jeej haha! Het waren allemaal kleine gerechtjes die op een blad werden geserveerd. Op de foto van links naar rechts verse ui en tomaat, iets mef sperziebonen, iets met bruinen bonen, rijst met sambal (Een soort groenten curry) en een lokaal visje.

Op de terugweg naar alleppey namen we de public ferry, de scholen waren net uit Dus het was gekte op de boot overal rende er kinderen. Je ziet veel kleine kinderen met zwart om hun ogen dit doen ze omdat ze geloven dat het, her kwaad weg houd bij baby's en kinderen.

Please reload

Contact

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.